Antena: Vraževerje


100jko: Lep pozdrav, predragi bralci. Danes bova z Dono govorila o vraževerju. Na to temo sem pomislil med gledanjem nadaljevanke, v kateri je dekle razbilo ogledalo in zaradi tega imelo nesrečo. Sam sem zelo vraževeren, a vseeno se mi zdijo takšne stvari preprosto neumne. Zakaj bi mi črna mačka, ki prečka cesto, prinašala nesrečo? Le kakšen vpliv ima ta mucka na mene in mojo srečo?



Jaz verjamem v drugačno vraževernost. Kot igralec pokra verjamem, da obstajajo zakleti stoli. Ne glede kako dober igralec si, ti ne pomaga proti zakletemu stolu, saj ti vsi poskusi pridobivanja čipov preprosto splavajo po vodi. Prav tako sem trdno prepričan, da sem v daljnjem sorodu z gospodom Murphyjem. Njegovi zakoni so preprosto napisani zame - in držijo! Saj veste katere zakone mislim: “Kruh pade z mize vedno na namazano stran!”, “Če obstaja možnost, da gre kaj narobe, bo verjetno šlo!”... Se kdaj počutite, da je vaša izbira kolone, v kateri se boste peljali, vedno napačna. Čisto vsakič in brez izjeme se sosednja vrsta začne premikati hitreje. Sam sem njegove zakone najbolj začutil v času, ko sem razvažal pice. Če sem moral peljati pico kam v neznano, sem v trenutku postal najbolj nesrečen človek na svetu. To pa seveda zato, ker se mi je mudilo. Dooh! Odločitve na križišču so v takšnih trenutkih prav smešne. Če sem se odločil iti na levo, je bila prava pot na desno. Če sem se želel ukaniti in iti v nasprotno smer, od te v katero sem si želel, sem kaj kmalu ugotovil, da sem zopet v zmoti. Da o hišnih številkah sploh ne govorim. Vedno so klicali tisti, ki imajo hiše skrite nekje v gozdu, kajti ob vožnji po ulici so številke šle nekako tako: “ 2, 4, 6, 13, 15...”. Seveda sem jaz iskal hišno številko 8 ali pa 10. V tem obdobju mojega življenja sem začel verjeti v karmo. Vse kar sem naredil je imelo posledico. Če sem koga spotaknil, sem v manjšem časovnem odmiku padel tudi sam. Spomnem se enega košarkaškega turnirja, ko sem bil še “mulec”. Ogrevali smo se pred tekmo, ko je igralec nasprotne ekipe telebnil na tla in si popraskal koleno. Ampak njegov padec je bil tako smešen, da sem mu to z glasnim smehom tudi nakazal. Seveda sem ob naslednjem skoku za žogo pristal prilepljen na ograjo. Žeblju podobna stvar, ki je štrlela iz ograje, se mi je zabila v koleno. V tistem trenutku me je veliko bolj bolel ego, kot pa noga, saj so mi soigralci s smehom lepo pokazali v kako smešnem položaju stojim. Bilo je grozno. Usoda mi je želela povedati, da morem biti bolj prijazen do soljudi. Huh, je bedna ta usoda! :D


Dona: Stari običaji narekujejo vrsto navodil za srečo in preprečitev nesreče. Mislim, da gre za podobno stvar, kot pri verstvih- množico naklučij in dolgčasa, za neko popačeno različico “delaj, da boš dobro živel” ali vraževersko “potrkaj na les, da tako tudi ostane”. Sama moram priznati, da mi je tradicija stopila v glavo, kot najosnovnejše stvari domače vzgoje. Jej z žlico, potrkaj na les in pij s kozarca, pa črna mačka prinaša nesrečo. Osebno se mi takšne vraže zdijo izmišljotina, pa se vseeno podzavestno pripravim na kakšen neprijeten pripetljaj, če črna mačka prečka cesto. Mačke in trkanja na les se nekako najbolj držim, čeprav mi tudi štiriperesna deteljica velikokrat pomeni veliko sreče in ne samo brezvezno zeleno biljko
.
Samo vraževerje, imenovano tudi praznoverje, je nastalo v različnih obdobjih, in je aktualno tudi danes. Gre za ostanek ljudskega verovanja- “prazne ali babje vere”. Vraže so narodno kulturno bogastvo, ki so nastale ob takšnih in drugačnih dogodkih. Ljudje se iz njih ne norčujejo, saj se bojijo, da bi se jim v nasprotnem primeru lahko tudi kaj pripetilo.
Pomen vraž je od naroda do naroda drugačen. Ponekod se jih spominjajo z veseljem ter jim posvetijo veliko pozornosti, ponekod p
a so se skozi stoletja pozabila.
Naj vam predstavim nekaj najbolj poznanih vraž:

SRBENJE DLANI: Če te srbijo dlani, boš dobil denar. Če te srbi desna dlan pomeni, da boš zapravljal denar. Če pa te srbi leva dlan pomeni, da ti ga bo kdo prinesel.

KIHANJE ZA POTRDITEV: Kadar nekdo kihne to pomeni, da so njegove besede resnične, takrat pravimo: “Res je!”

HRANA: Za hrano na splošno velja, da kadar ješ, ne jej stoje, sicer ti bo hrana šla v pete.

KOLCANJE: Kadar se ti m
očno kolca nekdo misli nate. Pravijo tudi, da kadar se ti kolca te nekdo opravlja. Da bi ugotovil kdo misli nate oz. te opravlja moraš hitro pogledati na uro in številki obeh kazalcev sešteti. Sešteto število ti da črko po abecednem redu, ta črka pa ti da začetnico osebe, ki te omenja.

MISEL
Če kdo pozabi, kar je hotel povedati, se je zagotovo hotel zlagati. Prav tako pa pomeni, da če dva izgovorita isto misel (besedo) naenkrat, rešita eno dušo iz vic.

UŠČIPNI ME: Če na nebu vidiš avion, uščipni najbližjega prijatelja ter si nekaj zaželji. Želja se ti bo uresinčila.

NOGA
Če zjutraj, ko vstaneš iz postelje, stopiš z desno nogo na tla, boš imel tisti dan srečo, če pa z levo pa se te bo držala sm
ola. Podoben pomen je tudi pri obuvanju – če zjutraj najprej obuješ desno nogo to pomeni srečo, če pa levo pa nesrečo.

NOS
Marsikje pravijo, da če te srbi nos, boš jezen. Pravijo pa tudi, da če te srbi leva stran, se boš poljubljal, če pa desna, boš jezen.



PETE
Če te srbijo pomeni, da se ti bliža velik ples.

UŠESA
Če ti v ušesu zvoni moraš nekoga vprašati v katerem ušesu ti zvoni. Če oseba ugane, bo neko novico slišala pred tabo, če pa ne, boš pa ti slišal neko novico prej.
Če ti zvoni v desnem ušesu to pomeni nekaj dobrega, če pa v levem pa to pomeni nesrečo ali slabo.

TRKAJ NA LES
Ob neki resnici, ki bi se lahko spremenila, moraš nujno potrkati na les. Na primer: “Nikoli še nisem bila v bolnišnici” ali “Zaenkrat nam gre dobro”. Trkanje je nujno, saj se drugače lahko trenutna stvar hitro spremeni.

ČRNA MAČKA
Če črna mačka prečka cesto, boš imel tisti dan nesrečo.

PLJUNI
Da se ubraniš nesreče, ki jo prinaša mačka, pljuni čez ramo.

DETELJICA
Štiriperesna deteljica pomeni srečo.

Komentarji

Oseba Anja sporoča …
baje tut če bela mačka prečka cesto, pomeni srečo :)