Splošna gim. ali evropski oddelek?

Tudi sama sem bila pred to odločitvijo, in ker me je že kar nekaj osnovnošolcev vprašalo, kaj je boljše in kaj se splača, bom tisto, kar vem, delila z vami.

Splošna gimnazija ter evropski razred se razlikujeta le po nekaj predmetih ter "šolskem slovesu", ali kako bi temu lahko rekli.

Predmeti so:
- ANS (dodatna angleščina, pri kateri se ocene pridobiva s projekti na dano temo, na primer: naprediš PowerPoint, plakat, skeč, film, kviz... Sam predmet je bolj za zabavo kot za res. Besedišče, ki ga spoznaš pa je zelo uporabno v vsakdanjem življenju (besede, ki se navezujejo na politiko, parlament, recesijo, kuhinjo, hrano, družino, šolo...)

-DVS (vloge slovenskega jezika. Pri tem predmetu se pogovarja o zamejskih slovencih, o tem kako dedki in babice gledajo na naš sleng, kako mladi gledamo na starinski jezik, itd. Tudi tukaj se ocene pridobiva s projekti)

Tema predmetoma (ki smo jih do sedaj imeli), jih sledi še nekaj (Eu-študije, Prevodi...). O njih trenutno še ne vem ničesar.
Za enkrat lahko rečem, da so to predmeti, ki ti pomagajo pri končnem uspehu, saj, če si ustvarjalen in priden, jih ni problema imeti zaključenih 5.

Slabost evropskega oddelka je to, da imamo likovni, glasbo in informatiko le 1 leto. Mislim, da bi morali malo več dati na te predmete, ki spodbujajo ustvarjalnost ter dodajo nekaj splošni razgledanosti.
Razredi splošne gimnazije mislim, da imajo glasbo in likovni še v 2. letniku, vsako po pol leta. Tudi informatiko imajo, samo nisem prepričana, ali celo leto ali ne (pozor, te podatki niso preverjeni. Beri komentarje, kjer bo še kdo od ekonomcev, splošne povedal kaj).

Boljši anglisti so v evropskem?

Nekateri se v evropski oddelek nočejo vpisati, ker jih skrbi, da jim gre angleščina slabo. Ne skrbite! Angleščina v splošni in evropskem je popolnoma enaka. Čeprav mi je v srednji šoli daleč od ljube, saj je predmet odvisen tudi od učitelja ter načina poučevanja.

Izmenjave
:
Izmenjav so deležni tako oddelki splošnih kot evropskih ter ekonomskih razredov. Sicer nisem prepričana, če jih imajo tisti v splošnem in ekonomskem v rednem programu. Pri nas smo imeli v 1.letniku narodno izmenjavo s Škofjo Loko, ter letos (2.letnik) mednarodno z Italijani. Tako ali tako pa šola ponuja izven razredne izmenjave ter vsakoletne izlete za vse dijake, na primer: izmenjava s Francozi, izmenjava z Nemci, obisk Londona, Dunaja, Sarajeva, Škotske, Berlina itd. Tako, da kamorkoli se boste vpisali, povsod boste imeli možnosti potovanja. Za izmenjave izven šol. programa pa boste pač morali prositi ravnatelja za dovoljenje.

Sloves evropejcev:

Sicer sama ne vidim posebne razlike med enim in drugim razredom, tudi nihče me še ni pretepel, vendar nekateri pravijo, da imajo ostali razredi evropejce za vzvišene ter tiste, ki se "povsod rinejo zraven" ter pravijo, da smo čudni. Kako je s tem, ne bi vedela, ker je ponavadi pri predstavah odvisno tudi to, kateri učitelj dela na predstavi, saj le-te vzamejo v program večinoma tiste, za katere vedo, da so dobri pevci, igralci... tako, da večinoma (razen pri Briljantini) avdicij ni bilo. Jah, tudi sama si kdaj želim sodelovati pri kateri izmed predstav, pa me ravno nikjer ne morate videti... tako, da ne bi rekla, da smo, vsaj v naši generaciji, evropejci kaj bolj "nastopajoč narod".

Torej, kam se vpisati? Sanja se mi ne, kaj je bolje...

Komentarji

Oseba Anonimni sporoča …
evropski odelek,splošna gimnazija,ekonomska gimnazija->matura je ista, vsi imajo tudi iste možnosti za nadaljni vpis na fakulteto, v bistvu ni razlike kaj delaš na gimnaziji.
Oseba Anonimni sporoča …
Ti si pa ful prjazna, da si tako lepo obrazložla :D Men se neb dalo. Hehe
Oseba Anonimni sporoča …
Mislim, da ni nobene slabosti v tem, da imate informatiko samo eno leto. Kvečjemu prednost, ker je ta predmet totalno neuporaben. :)
Oseba Kaja sporoča …
Meni je bilo v evropskem oddelku čisto všeč, mi je pa zelo žal, da nismo imeli možnost izbire tretjega tujega jezika. Ne rečem, da se mi zdi nemščina najlepši jezik na svetu, je pa zelo koristen (jaz znam pa povedati samo Ich liebe dich, kar mislim, da ni dovolj ... ?). Tudi to, da nismo imeli informatike v drugem letniku, mi ni bilo prav, ker bi si želela vedeti kakšne osnove za izdelavo spletnih strani. Ko sem se vpisovala (uf, kje je že to ... ), sem razumela, da bo poudarek na jezikih, pa je bil le na angleščini. Sem upala, da bo tudi na francoščini, niti sanjalo pa se mi ni, da nemščine ne bom mogla izbrat.
Predmet evropske študije je super. Tu dobiš največ splošnega znanja o Evropski uniji. Je družbeni zempljepis Evrope. Brez tega se najbrž ne bi poglabljala v evropske inštitucije, pa se mi zdi OK, ta t. i. gimnazijski "intelektualci" vedo kaj o tem.
Predmet prevodi je tudi ok. Tisti, ki se nekoč vidijo v literernem prevajanju, bodo uživali.
Glede slovesa je tako, da so nas profesorji zaradi tega imeli na piki, ker so verjeli, da bomo kot "Evropejčki" vedeli vse o vsem. Pa smo bili enako "neumni" kot ostali del generacije :)

Če bi še enkrat izbirala ... Pojma nimam, kaj bi izbrala, kljub izkušnjam, ki jih imam. Izmenjave so super, dodatna predmeta v 3. in 4. letniku tudi (v 1. in 2. sta se mi zdela rahlo brezvezna), žal mi pa je, da nimam veliko osnov in informatike in popolnoma nobenih iz nemščine.

Kaja, prva generacija "velikih" EO :D
Oseba Anonimni sporoča …
dej dej :D

najbols je ekonomska gimazija ;)

drgac pa..tist ta prvi ko je napisu...mas isto moznost vpisa, sam z ekonomsko gimnazijo nimas kej velik iskat na naravoslovnih faxih ker na ekonomski gimnaziji ni fizike.

je pa ekonomska gimnazija velik bols ce gres kak druzboslovn fax vpisat. ker mas pomoje na vsakem faxu vsaj neki ekonomije, politike ipd.

men ni zal da sm bil na ekn-gimnaziji. ce bi bil na splošni se bi glih tak vpisal na anravoslovni fax, ker mi naravoslovje ne lezi najbol in zdej vrjetn neb nikol nobenga faxa naredu. naravoslovje mi ne gre najbol, na tem druzboslovnem faxu pa o nebenem mal bol strokovnem predmetu pojma nebi mel.

urosK
Oseba pa3sha* sporoča …
Se strinjam s Kajo, bolš bi blo, če bi mel izbiro tretjega tujega jezika.
Sloves je pa tko, profesorji od nas zahtevajo več, ker nej bi bli bolj razgledani in use, ostali pa mislijo, da se mečemo vn - vsaj pr nas je tko.
Pa res fajn, da si tko obrazložla.^^
Oseba Anonimni sporoča …
Evropski oddelek naj bi bil bolj razgledan in vse od ostalih? Zanimivo ...
Oseba Donch sporoča …
Hvala za komentarje (hočem še še še).
Kaja, strinjam se s tabo, glede tega, da so evropski predmeti prvih dveh letnikov malo brezvezni, ampak nisem hotla to napisat v objavi, da ne bi kaka profesorca vidla :D Kot sem rekla, je pa zelo lahko dobit 5ko, ki potem pogosto pripomore tudi pri povprečju ocen.
Kaj je boljše, kaj ne, je težko rečt, ker je to odvisno od človeka do človeka... nekaterim ne leži fizika, nekatere zanima ekonomija, druge ž-ti predmet.
Edino, kar bi si zelo želela spremenit, je profesorca angleščine, ker me enostavno mineva želja po znanju tega predmeta.

Lp, Dona :D
Oseba Anonimni sporoča …
Katero profesorico pa imaš?
Oseba Pia sporoča …
Osebno mi je blo zelo ušeč da smo imeli likovno še dvprvi polovici drugega letnika...kar se pa informatike tiče pa je kor je že nekdo prej povedal totalno neuporabna in ti gredo tri ure na teden brezveze. Mogoč se mi je pa sam zamerla zarad načina kako učijo...če je bil pa kdo prikrajšan za izedlavo spletnih strani pa mu lahko povem da mu use piše na internetu s katerega smo se učili tut mi, ker enostavno niso znal lepo razložit:P
Oseba Anonimni sporoča …
Eh, evropski oddelek... Hvala bogu, da me na osnovni šoli niso uspeli prepričati, naj se vpišem tja. Po mojem so vsi dodatni predmeti, ki jih ostali oddelki nimajo, samo nekaj, kar ti otežuje življenje in daje dodatno delo. Mislim, da dejansko uporabnega znanja pri tem ne dobiš. Da tretjega tujega jezika ne moreš izbrati, je pa itak že znano (in totalno mimo, če mene vprašate). Informatika ni tako zelo neuporabna, je res, da se da tudi drugje učit tega, kar se pri pouku dela, ampak meni je bil HTML v 2. letniku super. Ajde, izmenjave so res, ker ne drži, da jih imajo vsi ostali oddelki tudi (to je prej velika sreča kot pravilo), ampak to sta še vedno 2 tedna na leto in nič več. Torej, če zaključim, v evro se naj vpisujejo tisti, ki imajo že jasno vizijo, da bi radi počeli nekaj v zvezi s slovenščino ali prevajalstvom, ker je sicer za vse dodatne predmete čisto škoda časa in energije.
Oseba Unknown sporoča …
Nekateri ste tuki malo prizadeti. Bil sem na višjem nivoju angleščine in morem povedat da A-jevci niso nič preveč izstopal po znanju angleščine. Pravzaprav nič bolši niso bli v povprečju...

Glede likovnega in glasbene mislim da imajo gimnazijci eno leto likovni eno pa glasbo. Pri ekonomcih je lahko pou pou al pa samo eno.

Glede pridobljenega znanja je pa tak. Zdi se mi da evropski odelek nima ene pozitivne stvari nad splošno gimnazijo. Samo pr teh tumastih predmetih maš več dela. Pa naj ti bo to kul al pa ne...

Glede slovesa je pa tako. Malo ljudi na šoli je ki dejansko ne bi šlo na izmenjavo. A začuda so vse izmenjave ponujene evropskem odelku. ŽE zato grejo večini na živce. Po drugi strani pa majo oni vedno neki posebnega, vedno neke posebne predstavitve, oni rabjo kar tri projektore ker so neki posebnega. Pa še tko se hecno vsi hihitajo.

Glede ekonomske pa se mi zdi, da da daleč najbolše znanje za družboslovne predmete. Sploh ekonomija ki je na večini družboslovnih faxov. :D


E 4 ewa. :D
Oseba Anonimni sporoča …
e4 ftw :D

drgac pa en oddelk ma glasbo en pa likovno vzgojo v prvem letniku ekonomske gimnazije. tko da nemores met obojega :)
vsaj pr nas je blo tko.

urosK
Oseba Donch sporoča …
Ne vem no... osebno sta mi bla do zdej ANS in DVS všeč ravno zarad tega, kako smo si postavli predstavitve (DVS sicer manj ljub). Na primer, 100jko, ti bi pomoje pri teh predmetih užival, ker sta večinoma temeljila na predstavitvah s filmčki. In, ne vem no... pomoje bi ti blo fajn malo spustit domišljijo pa kej posnet, tko zarad sebe, pa tko zrad ocene, ker se tko rad ukvarjaš s filmčki.

To, glede "slovesa" A-jevcev, pa je pomoje ne drži. Recimo, ti si vedno proti nekomu, ki ti nič noče. Ne poznam nobenga A-jevca, ki bi se vn metal, nobenga, ki bi govoru, kak je bolj haj, ker je v a-razredu... Kot sem že glede predstav povedala, je pa čist odvisn kter učitelj te ma... na primer, Šetka vedno svoje učence uporabi, Žigata vedno zberejo za režijo, za projekcije...
Tle pomoje ni nič a-jevc, ne a-jevc.
Oseba Unknown sporoča …
Je pa hudičevo naklučje zakaj profesorji vedno Ajevce na kaj vabjo a ne?

Mah btk. Si kar si. :D
Oseba Donch sporoča …
hmm... a ne vidiš, kaj ti pišem? NIHČE OD A-jevcev pri nas NI vabljen nikamor! Že Čebelce (ki niso A) in milijon drugih je večkrat na prireditvah, pri nas zelo malo. Drugač pa govorijo profesorji, da smo se zlo poslabšal, tako da nekateri ne radi prihajajo v naš razred...
Oseba Anonimni sporoča …
Joj čist ste pobrkal glede glasbe... V prvem letniku imaš glasbo, likovni ter informatiko. V drugem letniku pa si zbereš ali želiš imeti 3tuj jezik, ali pa imaš celo leto informatiko in pol leta likovni... V tretjem pa likovni in informatiko nadomesti študij okolja =) Nočem težit, sam napišem...
Kar se tiče od slovesa je pa od vsakega posameznika drugače, kak na to gleda... Je že res, da so evropejci malo bolj izpostavljeni, vendar če pogledaš malo naokoli vidiš tudi druge "osebke", ki so izpostavljeni tako ali drugače ;)
Oseba Drax sporoča …
Itak da splošna :D
Oseba Kaja sporoča …
A-jevci se ne mečejo ven. Gre za to, da pri teh predmetih naredijo predstavitve, s katerimi se da nastopati še kje drugje in profesorji potem to izkoristijo. Pri nas v razredu je bilo pa tudi polovica dijakov glasbenikov, tako da so pač zaradi tega nastopali. Nihče se ni hotel ven metat. Res ne. Tudi pri nižjih generacijah nisem opazila, da bi imel kdo veliko željo po "biti zvezda". Kvečjemu se mi zdijo takšne tiste deklice, ki so med glavnimi odmori posedale na hodnikih in se smejale na ves glas, čeprav ni bilo nič smešnega, samo da so se vsi obrnili v njihovo smer.
Oseba Maja sporoča …
"A-jevci" smo pomoje bolj izpostavljeni samo zaradi tega, ker so nas drugi naredili take, ne zaradi tega, ker bi resnično bili. Pač en razlog več za ogovarjanje, da se imajo ljudje o čem pogovarjati med odmori. Vsaj jaz to vidim tako, pač razred kot razred, nič posebnega. Men je EO bol všeč zaradi npr. ANS-ja, kjer se res lahko sprostiš in narediš karseda zanimive predstavitve. Npr. zadnja predstavitev je bila bolj "politično usmerjena" in bi si človek mislil, kako dolgočasne predstavitve bodo. ...venndar je bilo ravno obratno. Veliko izvirnih, smešnih predstavitev je bilo in prav uživala sem v nastopanju...
Oseba Anonimni sporoča …
ekonomska šola je najača ;) :D
Oseba Anonimni sporoča …
"Nekateri ste tuki malo prizadeti. Bil sem na višjem nivoju angleščine in morem povedat da A-jevci niso nič preveč izstopal po znanju angleščine. Pravzaprav nič bolši niso bli v povprečju..."

lol, stojko, ko si bil ti na visjem, a-jevci se niso bli evropski oddelek, ker tega v nasi generaciji ni blo :P sploh pa nisi bil z ajevci na nivojskem ;D

z izmenjavami je pa tak - cist je odvisn od tega, kerga profesorja mas..
Oseba Anonimni sporoča …
ekonomski oddelek je res najjači :D
ne maram fizike, imam pa rada ekonomijo :D zakon!! =)
Oseba Sandra sporoča …
Hvala, sicer sem se že odločla za evropski oddelek, ampak vseen je blo fajn prebrat objavo pa komentarje.

"Torej, če zaključim, v evro se naj vpisujejo tisti, ki imajo že jasno vizijo, da bi radi počeli nekaj v zvezi s slovenščino ali prevajalstvom.."

No, js že zdej o nečem podobnem razmišlam, tak da se mi zdi, da sm se čist prov odločla :)