Tudi sama sem bila pred to odločitvijo, in ker me je že kar nekaj osnovnošolcev vprašalo, kaj je boljše in kaj se splača, bom tisto, kar vem, delila z vami.
Splošna gimnazija ter evropski razred se razlikujeta le po nekaj predmetih ter "šolskem slovesu", ali kako bi temu lahko rekli.
Predmeti so:
- ANS (dodatna angleščina, pri kateri se ocene pridobiva s projekti na dano temo, na primer: naprediš PowerPoint, plakat, skeč, film, kviz... Sam predmet je bolj za zabavo kot za res. Besedišče, ki ga spoznaš pa je zelo uporabno v vsakdanjem življenju (besede, ki se navezujejo na politiko, parlament, recesijo, kuhinjo, hrano, družino, šolo...)
-DVS (vloge slovenskega jezika. Pri tem predmetu se pogovarja o zamejskih slovencih, o tem kako dedki in babice gledajo na naš sleng, kako mladi gledamo na starinski jezik, itd. Tudi tukaj se ocene pridobiva s projekti)
Tema predmetoma (ki smo jih do sedaj imeli), jih sledi še nekaj (Eu-študije, Prevodi...). O njih trenutno še ne vem ničesar.
Za enkrat lahko rečem, da so to predmeti, ki ti pomagajo pri končnem uspehu, saj, če si ustvarjalen in priden, jih ni problema imeti zaključenih 5.
Slabost evropskega oddelka je to, da imamo likovni, glasbo in informatiko le 1 leto. Mislim, da bi morali malo več dati na te predmete, ki spodbujajo ustvarjalnost ter dodajo nekaj splošni razgledanosti.
Razredi splošne gimnazije mislim, da imajo glasbo in likovni še v 2. letniku, vsako po pol leta. Tudi informatiko imajo, samo nisem prepričana, ali celo leto ali ne (pozor, te podatki niso preverjeni. Beri komentarje, kjer bo še kdo od ekonomcev, splošne povedal kaj).
Boljši anglisti so v evropskem?
Nekateri se v evropski oddelek nočejo vpisati, ker jih skrbi, da jim gre angleščina slabo. Ne skrbite! Angleščina v splošni in evropskem je popolnoma enaka. Čeprav mi je v srednji šoli daleč od ljube, saj je predmet odvisen tudi od učitelja ter načina poučevanja.
Izmenjave:
Izmenjav so deležni tako oddelki splošnih kot evropskih ter ekonomskih razredov. Sicer nisem prepričana, če jih imajo tisti v splošnem in ekonomskem v rednem programu. Pri nas smo imeli v 1.letniku narodno izmenjavo s Škofjo Loko, ter letos (2.letnik) mednarodno z Italijani. Tako ali tako pa šola ponuja izven razredne izmenjave ter vsakoletne izlete za vse dijake, na primer: izmenjava s Francozi, izmenjava z Nemci, obisk Londona, Dunaja, Sarajeva, Škotske, Berlina itd. Tako, da kamorkoli se boste vpisali, povsod boste imeli možnosti potovanja. Za izmenjave izven šol. programa pa boste pač morali prositi ravnatelja za dovoljenje.
Sloves evropejcev:
Sicer sama ne vidim posebne razlike med enim in drugim razredom, tudi nihče me še ni pretepel, vendar nekateri pravijo, da imajo ostali razredi evropejce za vzvišene ter tiste, ki se "povsod rinejo zraven" ter pravijo, da smo čudni. Kako je s tem, ne bi vedela, ker je ponavadi pri predstavah odvisno tudi to, kateri učitelj dela na predstavi, saj le-te vzamejo v program večinoma tiste, za katere vedo, da so dobri pevci, igralci... tako, da večinoma (razen pri Briljantini) avdicij ni bilo. Jah, tudi sama si kdaj želim sodelovati pri kateri izmed predstav, pa me ravno nikjer ne morate videti... tako, da ne bi rekla, da smo, vsaj v naši generaciji, evropejci kaj bolj "nastopajoč narod".
Torej, kam se vpisati? Sanja se mi ne, kaj je bolje...
Splošna gimnazija ter evropski razred se razlikujeta le po nekaj predmetih ter "šolskem slovesu", ali kako bi temu lahko rekli.
Predmeti so:
- ANS (dodatna angleščina, pri kateri se ocene pridobiva s projekti na dano temo, na primer: naprediš PowerPoint, plakat, skeč, film, kviz... Sam predmet je bolj za zabavo kot za res. Besedišče, ki ga spoznaš pa je zelo uporabno v vsakdanjem življenju (besede, ki se navezujejo na politiko, parlament, recesijo, kuhinjo, hrano, družino, šolo...)
-DVS (vloge slovenskega jezika. Pri tem predmetu se pogovarja o zamejskih slovencih, o tem kako dedki in babice gledajo na naš sleng, kako mladi gledamo na starinski jezik, itd. Tudi tukaj se ocene pridobiva s projekti)
Tema predmetoma (ki smo jih do sedaj imeli), jih sledi še nekaj (Eu-študije, Prevodi...). O njih trenutno še ne vem ničesar.
Za enkrat lahko rečem, da so to predmeti, ki ti pomagajo pri končnem uspehu, saj, če si ustvarjalen in priden, jih ni problema imeti zaključenih 5.
Slabost evropskega oddelka je to, da imamo likovni, glasbo in informatiko le 1 leto. Mislim, da bi morali malo več dati na te predmete, ki spodbujajo ustvarjalnost ter dodajo nekaj splošni razgledanosti.
Razredi splošne gimnazije mislim, da imajo glasbo in likovni še v 2. letniku, vsako po pol leta. Tudi informatiko imajo, samo nisem prepričana, ali celo leto ali ne (pozor, te podatki niso preverjeni. Beri komentarje, kjer bo še kdo od ekonomcev, splošne povedal kaj).
Boljši anglisti so v evropskem?
Nekateri se v evropski oddelek nočejo vpisati, ker jih skrbi, da jim gre angleščina slabo. Ne skrbite! Angleščina v splošni in evropskem je popolnoma enaka. Čeprav mi je v srednji šoli daleč od ljube, saj je predmet odvisen tudi od učitelja ter načina poučevanja.
Izmenjave:
Izmenjav so deležni tako oddelki splošnih kot evropskih ter ekonomskih razredov. Sicer nisem prepričana, če jih imajo tisti v splošnem in ekonomskem v rednem programu. Pri nas smo imeli v 1.letniku narodno izmenjavo s Škofjo Loko, ter letos (2.letnik) mednarodno z Italijani. Tako ali tako pa šola ponuja izven razredne izmenjave ter vsakoletne izlete za vse dijake, na primer: izmenjava s Francozi, izmenjava z Nemci, obisk Londona, Dunaja, Sarajeva, Škotske, Berlina itd. Tako, da kamorkoli se boste vpisali, povsod boste imeli možnosti potovanja. Za izmenjave izven šol. programa pa boste pač morali prositi ravnatelja za dovoljenje.
Sloves evropejcev:
Sicer sama ne vidim posebne razlike med enim in drugim razredom, tudi nihče me še ni pretepel, vendar nekateri pravijo, da imajo ostali razredi evropejce za vzvišene ter tiste, ki se "povsod rinejo zraven" ter pravijo, da smo čudni. Kako je s tem, ne bi vedela, ker je ponavadi pri predstavah odvisno tudi to, kateri učitelj dela na predstavi, saj le-te vzamejo v program večinoma tiste, za katere vedo, da so dobri pevci, igralci... tako, da večinoma (razen pri Briljantini) avdicij ni bilo. Jah, tudi sama si kdaj želim sodelovati pri kateri izmed predstav, pa me ravno nikjer ne morate videti... tako, da ne bi rekla, da smo, vsaj v naši generaciji, evropejci kaj bolj "nastopajoč narod".
Torej, kam se vpisati? Sanja se mi ne, kaj je bolje...
Komentarji
Predmet evropske študije je super. Tu dobiš največ splošnega znanja o Evropski uniji. Je družbeni zempljepis Evrope. Brez tega se najbrž ne bi poglabljala v evropske inštitucije, pa se mi zdi OK, ta t. i. gimnazijski "intelektualci" vedo kaj o tem.
Predmet prevodi je tudi ok. Tisti, ki se nekoč vidijo v literernem prevajanju, bodo uživali.
Glede slovesa je tako, da so nas profesorji zaradi tega imeli na piki, ker so verjeli, da bomo kot "Evropejčki" vedeli vse o vsem. Pa smo bili enako "neumni" kot ostali del generacije :)
Če bi še enkrat izbirala ... Pojma nimam, kaj bi izbrala, kljub izkušnjam, ki jih imam. Izmenjave so super, dodatna predmeta v 3. in 4. letniku tudi (v 1. in 2. sta se mi zdela rahlo brezvezna), žal mi pa je, da nimam veliko osnov in informatike in popolnoma nobenih iz nemščine.
Kaja, prva generacija "velikih" EO :D
najbols je ekonomska gimazija ;)
drgac pa..tist ta prvi ko je napisu...mas isto moznost vpisa, sam z ekonomsko gimnazijo nimas kej velik iskat na naravoslovnih faxih ker na ekonomski gimnaziji ni fizike.
je pa ekonomska gimnazija velik bols ce gres kak druzboslovn fax vpisat. ker mas pomoje na vsakem faxu vsaj neki ekonomije, politike ipd.
men ni zal da sm bil na ekn-gimnaziji. ce bi bil na splošni se bi glih tak vpisal na anravoslovni fax, ker mi naravoslovje ne lezi najbol in zdej vrjetn neb nikol nobenga faxa naredu. naravoslovje mi ne gre najbol, na tem druzboslovnem faxu pa o nebenem mal bol strokovnem predmetu pojma nebi mel.
urosK
Sloves je pa tko, profesorji od nas zahtevajo več, ker nej bi bli bolj razgledani in use, ostali pa mislijo, da se mečemo vn - vsaj pr nas je tko.
Pa res fajn, da si tko obrazložla.^^
Kaja, strinjam se s tabo, glede tega, da so evropski predmeti prvih dveh letnikov malo brezvezni, ampak nisem hotla to napisat v objavi, da ne bi kaka profesorca vidla :D Kot sem rekla, je pa zelo lahko dobit 5ko, ki potem pogosto pripomore tudi pri povprečju ocen.
Kaj je boljše, kaj ne, je težko rečt, ker je to odvisno od človeka do človeka... nekaterim ne leži fizika, nekatere zanima ekonomija, druge ž-ti predmet.
Edino, kar bi si zelo želela spremenit, je profesorca angleščine, ker me enostavno mineva želja po znanju tega predmeta.
Lp, Dona :D
Glede likovnega in glasbene mislim da imajo gimnazijci eno leto likovni eno pa glasbo. Pri ekonomcih je lahko pou pou al pa samo eno.
Glede pridobljenega znanja je pa tak. Zdi se mi da evropski odelek nima ene pozitivne stvari nad splošno gimnazijo. Samo pr teh tumastih predmetih maš več dela. Pa naj ti bo to kul al pa ne...
Glede slovesa je pa tako. Malo ljudi na šoli je ki dejansko ne bi šlo na izmenjavo. A začuda so vse izmenjave ponujene evropskem odelku. ŽE zato grejo večini na živce. Po drugi strani pa majo oni vedno neki posebnega, vedno neke posebne predstavitve, oni rabjo kar tri projektore ker so neki posebnega. Pa še tko se hecno vsi hihitajo.
Glede ekonomske pa se mi zdi, da da daleč najbolše znanje za družboslovne predmete. Sploh ekonomija ki je na večini družboslovnih faxov. :D
E 4 ewa. :D
drgac pa en oddelk ma glasbo en pa likovno vzgojo v prvem letniku ekonomske gimnazije. tko da nemores met obojega :)
vsaj pr nas je blo tko.
urosK
To, glede "slovesa" A-jevcev, pa je pomoje ne drži. Recimo, ti si vedno proti nekomu, ki ti nič noče. Ne poznam nobenga A-jevca, ki bi se vn metal, nobenga, ki bi govoru, kak je bolj haj, ker je v a-razredu... Kot sem že glede predstav povedala, je pa čist odvisn kter učitelj te ma... na primer, Šetka vedno svoje učence uporabi, Žigata vedno zberejo za režijo, za projekcije...
Tle pomoje ni nič a-jevc, ne a-jevc.
Mah btk. Si kar si. :D
Kar se tiče od slovesa je pa od vsakega posameznika drugače, kak na to gleda... Je že res, da so evropejci malo bolj izpostavljeni, vendar če pogledaš malo naokoli vidiš tudi druge "osebke", ki so izpostavljeni tako ali drugače ;)
lol, stojko, ko si bil ti na visjem, a-jevci se niso bli evropski oddelek, ker tega v nasi generaciji ni blo :P sploh pa nisi bil z ajevci na nivojskem ;D
z izmenjavami je pa tak - cist je odvisn od tega, kerga profesorja mas..
ne maram fizike, imam pa rada ekonomijo :D zakon!! =)
"Torej, če zaključim, v evro se naj vpisujejo tisti, ki imajo že jasno vizijo, da bi radi počeli nekaj v zvezi s slovenščino ali prevajalstvom.."
No, js že zdej o nečem podobnem razmišlam, tak da se mi zdi, da sm se čist prov odločla :)